2016 MART AYI OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI KARARLARI
KARAR TARİHİ: 07.03.2016
BELEDİYE BAŞKANI: Ali Murat SİLPAGAR
TOPLANTIDA MEVCUT MECLİS ÜYELERİ: Afşin KARYAĞDI, Ali Osman CİVELEK, Turgut İŞTEBEN, Rıdvan MUTLU, Cenap ÖZPOLAT, Harun ÇETİNTÜRK, Recep MEYDAN, Sedat BAHADIR, Adil YELE, Macide ARAS, Murat ELGİN, Rıfat AYDIN, Süleyman Selami DOĞANCI ve Zeki COŞKUN
TOPLANTIDA OLMAYAN MECLİS ÜYELERİ: MELAHAT YALÇIN
5393 sayılı Belediye Kanununun 20. maddesi gereğince Belediye Meclisi 07.03.2016 Pazartesi günü saat: 14.00’de Belediye Başkanı Ali Murat SİLPAGAR’ın başkanlığında belediye meclis salonunda toplandı. 2016 Mart Ayı Olağan Toplantısı başlanıldı.
KARAR NO: 38
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin ikinci maddesi olan bir önceki meclis kararlarının görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : 09.02.2016 tarihli olağanüstü belediye meclis toplantısına ilişkin düzenlenen meclis kararlarına, meclis üyelerinin herhangi bir itirazı bulunmadığından söz konusu meclis kararlarının düzenlendiği şekliyle kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 39
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin üçüncü maddesi olan İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün 22.02.2016 tarih ve 165 sayılı teklifi gereği; kadro iptal-ihdas konulu talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nün 26/01/2016 tarihli 1752 sayılı Norm Kadro konulu yazısına göre ve Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik Kadroların tespiti MADDE 9 – (Değişik:RG-12/9/2010-27697) (3) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-2 Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro Standartları Cetvellerinde her alt grup için tespit edilen statü, unvanlar ve personel grupları arasında aktarma yapılamaz. Ancak, mevcut dolu memur kadro sayısı personel grupları itibariyle kendi alt grupları için tespit edilen norm kadro sayısından az olan kapsama dahil kurum ve kuruluşlarda norm kadro standartları cetvellerinde belirlenen idari, sağlık ve yardımcı hizmet personeli gruplarından her birine ait norma uygun boş kadro sayısının yüzde ellisine kadarı ilgili personel gruplarından düşülerek ihtiyaca göre idari, sağlık ve teknik personel gruplarına sayı itibariyle meclis kararı ile eklenebilir. Oranların hesaplanmasında sonucun tam sayı çıkmaması durumunda bulunan rakam kendinden büyük en yakın tam sayıya yuvarlanarak aktarılacak kadro sayısı tespit edilir. Kadro aktarımı yapılan personel grubunda kalan kadro sayısı ile söz konusu gruptan diğer gruplara aktarılan kadro sayısının toplamı ilgili grup için norm kadro standartları cetvellerinden belirlenen sayıdan fazla olamaz. Aktarma yapılacak sayı kadar kadro unvanı, aktarma yapılacak gruba ait listelerden seçilerek ve Yönetmeliğin ekinde yer alan (I) sayılı kütüğe uygun olarak belirlenir. Bu şekilde yapılacak aktarmalara ilişkin ihdas veya boş kadro değişiklik cetvelleri 3 ay içerisinde İçişleri Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığına bildirilir, hükmüne İstinaden;
Belediyemizde münhal bulunan YH (yardımcı hizmetler) sınıfında Boş 6 adet Kadrodan, Boş 3 adet 11. Derecedeki Temizlik Hizmetlisi kadrosunun İptal edilerek, yerine, TH (teknik hizmetler) sınıfında 1 adet 1. Derecede Tekniker ve 2 adet 1. Derece Mühendis kadrosunun ihdas edilmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.
(II) SAYILI CETVEL: BOŞ KADRO DEĞİŞİKLİĞİ
(MEMUR)
İLİ : YALOVA |
MECLİS KARARININ |
|
İLÇESİ : ÇİFTLİKKÖY |
TARİHİ |
SAYISI |
KURUMU : ÇİFTLİKKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI |
07.03.2016 |
39 |
BOŞ KADRO DEĞİŞİKLİK CETVELİ (MEMUR)
KALDIRILMAK İSTENİLEN KADRONUN |
ALINMAK İSTENİLEN KADRONUN |
|||||||||
UNVAN KODU * |
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
UNVAN KODU |
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
GEREKÇESİ |
9915
|
YH |
TEMİZLİK HİZMETLİSİ |
11 |
3 Adet |
8750 8500 |
TH TH
|
TEKNİKER MÜHENDİS |
1 1
|
1 Adet 2 Adet |
Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik Kadroların tespiti MADDE 9 – (Değişik:RG-12/9/2010-27697) (3) üçüncü fıkra ya istinaden, ihtiyaca göre değişiklik. |
* NORM KADRO STANDARTLARI UNVAN KÜTÜĞÜNDE
YER VERİLMEYEN UNVANLAR İÇİN UNVAN KODU “0” Meclis Başkanı Katip Katip
OLARAK YAZILACAKTIR. Ali Murat SİLPAGAR Ali Osman CİVELEK Sedat BAHADIR
KARAR NO: 40
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin dördüncü maddesi olan Gelir Emlak Şefliği’nin 26.02.2016 tarih ve 798 sayılı teklifi gereği; mülkiyeti Belediyemize ait 45 nolu dükkanın Milli Eğitim Müdürlüğü’nün talebi üzerine Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne tahsisi konusunun görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Belediyemize ait, Sahil Mahallesi, Kapalı Pazar yerinde bulunan 45 numaralı dükkan Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne 2014/2015 Eğitim-Öğretim döneminde tahsisi yapılarak ilçemiz halkının kullanımına sunulmuştur. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün, 22.02.2016 tarih ve E.1981853 sayılı yazısında Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne tahsisi yapılan, 45 numaralı dükkan için halkımızın kurs isteklerinin devam etmesinden dolayı, sözleşmenin uzatılması talebine istinaden 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin “e” bendi gereği tahsis süresinin, 1 yıl daha uzatılmasına mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 41
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin beşinci maddesi olan Gelir Emlak Şefliği’nin 02.03.2016 tarih ve 883 sayılı teklifi gereği; İlçemiz sınırları içerisinde Trafik Güvenliğinin sağlanması için gerekli olan TEDES (Trafik Elektronik Denetleme Sistemi) nin devreye alınması talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Çiftlikköy ilçesi mücavir alan sınırları içerisinde trafik güvenliğinin sağlanması için gerekli olan TEDES (Trafik Elektronik Denetleme Sistemi ) nin devreye alınmasına, Çiftlikköy İlçe Emniyet Müdürlüğü ile protokol yapmak için Belediye Başkanı Ali Murat SİLPAGAR’a yetki verilmesine ve bahse konu işin 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde TEDES sisteminin kurulması ve 10 yıl süre ile işletilmesi işi ihalesini yapmak üzere Belediye Encümenine yetki verilmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 42
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin altıncı maddesi olan Gelir Emlak Şefliği’nin 01.03.2016 tarih ve 1849 sayılı teklifi gereği; yalı caddesi park yasağı saatleri konulu talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : 2014 Eylül ayı olağan meclis toplantısının 02.09.2014 tarih ve 146 numaralı kararında Sahil Mahallesi Yalı Caddesi Yalova karayolundan Okul Sokağa kadar çift taraflı park etme yasağı getirilmesi kararı alınmıştır. Kararın diğer maddelerinde saat sınırı belirtilmiş olup Yalı Caddesi için saat sınırı belirtilmemiştir. Belediye Meclisimizin almış olduğu 02.09.2014 tarih ve 146 nolu karara ek olarak Yalı Caddesinde yapılan uygulamaya 08:00-19:00 saatleri arasında sınırlama getirilmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 43
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin yedinci maddesi olan Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün 29.02.2016 tarih ve 203 sayılı teklifi gereği; Müdürlüklerinin bünyesinde İcra Takip Şefliği’nin kurulması ve söz konusu Şefliğin Görev, Yetki ve Sorumluluklarına ilişkin hazırlanan ek yönetmeliğin Mali Hizmetler Müdürlüğü Yönetmeliğine eklenmesi talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Kanununa tabi olan; emlak vergisi, çevre temizlik vergisi, ilan ve reklam vergisi, eğlence vergisi işgaliye harcı ve para cezalarının vadesinde ödenilmeyen alacakların tahsili için, faaliyetlerini sürdürerek, ödemenin yapılmaması durumunda, haciz işlemlerinin başlatılmasını yapmak üzere Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde İcra Takip Şefliği’nin kurulmasına, icra memurunun görevlendirilmesine ve bu müdürlüğe ait yönetmelikle belirlenmiş olan görevlerin Mali Hizmetler Müdürlüğü Yönetmeliğine eklenmesine ve yazımız ekinde sunulmuş olan Mali Hizmetler Müdürlüğü yönetmeliğinin yeni halinin meclisçe kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
ÇİFTLİKKÖY BELEDİYESİ
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç ve Kapsam
MADDE 1. Bu Yönetmeliğin amacı; Çiftlikköy Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2. Bu Yönetmelik, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesi ile diğer mer’i mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3. Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan :Çiftlikköy Belediye Başkanı’nı,
Belediye :Çiftlikköy Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür :Mali Hizmetler Müdürü’nü,
Müdürlük :Mali Hizmetler Müdürlüğü’nü,
Personel :Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 4. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluş
MADDE 5. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü, 22.04.2006 tarihli 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun ‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar hakkında 2006/9809 sayılı Kararı’ gereğince, Çiftlikköy Belediye Meclisinin 04/10/2006 tarih ve 23/2 numaralı kararıyla kurulmuştur.
Personel
MADDE 6. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü’nde bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 7. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
1- İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
2- İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesi hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
3- Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı ırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
4- Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak.
5- İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.
6- Müdürlük faaliyet raporlarını hazırlamak.
7- İdarenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
8- İdarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek.
9- Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
10- Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
11- Belediyenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal
cetvellerini düzenlemek,
12- Harcama birimleri mutemetlerinin bütçe içi ön ödeme işlemleri ile bunların sarfiyat evraklarının tetkik ve mahsup işlemleri yapmak,
13- Memur maaş ve işçi ücretleri ödemelerinin yapılması ve yasal kesintilerini zamanında ilgili kurumlara ödenmesini gerçekleştirmek,
14- Muhtaç asker ailelerine maaş ödemelerini yapmak,
15- İlgili kurumlara ödenmek üzere emanete alınanlar ile firma ve şahıslar adına ödenmek üzere açılmış olan emanet hesapları ilgililerine ödemek,
16- Günlük tahsilâtların bankaya yatırılmasını sağlamak ve tüm banka hesaplarının işlemlerinin
takibinin gerçekleştirmek,
17- Aylık geçici ve kesin mizan cetvelini düzenlemek,
18- Yılsonunda kesin hesabı hazırlamak üst yöneticiye ve Sayıştay başkanlığına sunmak,
19- Bütün mali işlemleri tahakkuk ve belgelere dayalı olarak muhasebeleştirmek,
20-Müdürlüğümüz alt birimlerine gelen evrakları kayıt altına almak, iç ve dış birimlere gönderilen evrakların takibini yapmak,
21- Günlük hesapları işleyip aylık hesapları çıkarmak,
22- Bütçe kesin hesabını hazırlamak,
23- Mali yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak,
24- Müdürlük faliyet raporunu hazırlamak,
25- Mali istatistikleri hazırlamak,
26- Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
27- Birim hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
Personelin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
Mali hizmetler müdürü, birim görevlerinin yerinde ve zamanında yerine getirilmesinden üst yönetici ve Belediye Başkan Yardımcısına karşı sorumludur. Birim müdürü aynı zamanda Muhasebe Yetkilisi görevini yürütür.
Birim Müdürü;
1- Harcama birimleri arasında mali yönetim ve kontrol alanında koordinasyon sağlanmasından, 2- Birim hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden,
3- Gelirlerin zamanında tahakkuku ve gelir ve alacakların süresinde takip ve tahsilinin sağlanmasından,
4- Ödeneklerin planlanarak ilgili yerlere zamanında gönderilmesinden,
5- Ön mali kontrole ilişkin faaliyetlerin etkili bir şekilde yürütülmesinden
6- Birim tarafından hazırlanması gereken plan, program, bütçe, kesin hesap, mali tablolar, müdürlük faaliyet raporu ve diğer raporlar ile mali istatistiklerin zamanında hazırlanarak ilgili idarelere gönderilmesinden, sorumludur.
Muhasebe yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
1- Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek.
2- Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek.
3- Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
4- Mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek.
5- Gerekli bilgi ve raporları, Bakanlığa, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek.
6- Vezne ve ambarların kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak.
7- Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle
muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak.
8- Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
9- Hesabını kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
10- Muhasebe birimini yönetmek.
11- Diğer mevzuatla verilen görevleri yapmak.
12- Muhasebe kayıtlarının usulüne uygun saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından
13- Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler bunlarda meydana gelebilen kayıtlardan
14- Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarından ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden
15- Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde geri verilecek tutarın enlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından
16- Ödemelerin ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırasında göz önünde bulundurularak muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından
17- Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken göstermediği noksanlıklardan
18- Muhasebe mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerinin ilgili mevzuatına göre kontrol etmekten
19- Yetkili mercilere hesap vermekten sorumludurlar.
Gelirler Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları
1- Belediyemiz sınırları dâhilindeki Bina, Arsa ve Arazilerin 13 ı 9 sayılı Emlak Vergisi kanununa göre Tarh ve Tahakkuklarını yapmak,
2- 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununa göre Belediyemiz sınırlarındaki işyerlerinin çevre temizlik vergilerinin Tarh ve Tahakkukları yapmak,
3- Emlak, ÇTV ile ilgili evrak ve dokümanları oluşturup, bilgisayar kayıtlarına işlemek.
4- Emlak, ÇTV ile ilgili mükellefiyet oluşturulmak ve mükellefiyet sonlandırmak,
5- Eksik veya fazla beyan da bulunan mükellefleri tespit edip, bu tahakkuklarla ilgili sorun ve hataları düzelterek mükerrer kayıtları gidermek,
6- Kaymakamlık bünyesinde Sosyal Yardımlaşma Müdürlüğü tarafından gönderilen Yeşil kart işlemleri için gelen kişilerin gayri mükerrer olup, olmadığını araştırmak,
7- Belediyemiz tarafından yapılan kamulaştırma çalışmalarında parsellerle ilgili, ilişik kesme işlemleri yapmak,
8- Elektrik ve su aboneliği alacak mükelleflere ait mesken veya işyerleri ile ilgili beyan sureti vermek,
9- 1319 sayılı Emlak vergisi Kanunun 8, maddesi uyarınca vergi indirimleri yapmak,
10- Emlak ve ÇTV bildirimde bulunmayan veya eksik bildirimde bulunan mükelleflerin tespiti yapılarak re 'sen tarh ve tahakkuk yapmak,
11- Kamu kurum ve Kuruluşlarından gayrimenkul araştırması ile ilgili gelen yazılara cevap vermek,
12- Tapu dairelerine gayrimenkulleri ilgili rayiç değeri bildirmek,
13- Mükelleflerin gayrimenkul bildirimleri ile ilgili yerinde tespit yaparak yoklama fişi düzenlemek,
14- Emlak, ÇTV den borçlu mükellefleri tespit ederek Belediye Hukuk servisine bildirmek,
15- Belediye Gelirler Kanununun 12-16 mad, İstinaden İlan Reklam Vergisini tarh ve _ tahakkuk ettirmek,
16- Belediye Gelirler Kanununun 17-22 Mad. İstinaden Eğlence Vergisini İstinaden tarh ve tahakkuk ettirmek,
17- Belediye Gelirler Kanununun 52-57 mad. İstinaden İşgal Harcını tarh ve tahakkuk ettirmek,
18- Belediye Gelirler Kanununun 80 mad, İstinaden İmarla İlgili Harçları tarh ve tahakkuk ettirmek,
19- Beyana dayalı vergi ve harçların kontrolü, takibi ve kaçakları kontrol elemanlarınca yerinde yoklama fişi ile tespit edilerek tarh ve tahakkuk ettirmek,
20- Harcamalara Katılma Paylarının 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 86 ... 94. maddeleri gereğince tahakkukunu düzenlenmek,
21- Mahalli İdareler] 608 sayılı iç hizmet kanuna istinaden Zabıta Müdürlüğü'nce kesilen para ceza zabıtları Belediye Encümenince onaylandıktan sonra tahakkuk etmek,
22- 3194 sayılı, İmar Kanununa aykırı olarak yapılmış olan inşaatlara yasanın 39,-42. maddelerine göre İmar Müdürlüğü tarafından tutulan zabıtlara istinaden çıkan
Encümen Kararı ile kesinleşmiş olan cezaların tahakkukunu yapmak,
23- İmar Müdürlüğünce ilgili mevzuatları gereğince kesilen para cezalarının tahakkuk işlemlerinin yapılması.
24- Harcama İştirak Paylarının tespit edilebilmesi için Tapu dairesi ile gerekli çalışmaları
yapmak,
25- Katılma Payları ile ilgili maliyetini tahakkuk ederek mükelleflere tebliğini yapmak,
26- 2886 sayılı kanuna göre yapılacak kiralama iş ve işlemleri yürütmek,
27- İlçedeki servis araçları ve diğer taşıtlara yol güzargahı için ruhsatlandırma yapmak, dosyalarını tutmak,
28- Trafik Komisyonu ile ilgili iş ve işlemleri yapmak ve dosyaları tutmak.
29- 2886 Sayılı Devlet İhale Kanununa göre yapılacak ihalelerin hazırlıklarının takibini yapmak ve ihalenin yapılmasında encümen üyelerine yardımcı olmak.
Tahsilât Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları
2464 sayılı Belediye Kanunu gereği hazırlanan ve Belediye Meclisimizce kabul edilen Gelir Tarifesine uygun olarak her türlü vergi, resim, harç ve diğer gelirlerin tahakkuk, tahsilât ve takip işlemlerini yapmakla sorumlu olan birimdir.
1- Veznelerde Emlak, Arsa, Arazi, Çevre Temizlik Vergisi gibi tahakkuklu tahsilâtlar ve Kesin Teminat, Çeşitli Gelir, Kayıt suret harcı vs. tahakkuksuz tahsilâtları yapmak,
2- Mahalli İdareler 1608 sayılı iç hizmet kanuna istinaden Zabıta Müdürlüğü'nce kesilen para ceza zabıtları Belediye Encümenince onaylandıktan Sonra Karar ve Tebliğ İlmühaberi, Tebliğ Alındısıyla birlikte müdürlüğümüze tahsil edilmesi hususunda zimmetli olarak gönderilerek tarafımızca ilgili mükellef sicillerine tahakkuk ettirilerek tahsilâtını sağlamak,
3- İmar ve Şehircilik Müdürlüğünden gönderilen inşaat ruhsatı otopark bedellerinin tahakkuk ve tahsilâtını yapmak.
4- Tıbbi Atık ve Katı Atık bedellerinin takibi ve tahsilâtını yapmak.
5- Belediyemizin Posta Çeki hesabına yatırılan, şehiriçi ve şehir dışındaki mükelleflerimizin vergi ödemelerinin mükelleflerin ilgili hesaplarına tahsilâtlarını yapmak,
6- 3194 sayılı, İmar Kanununa aykırı olarak yapılmış olan inşaatlara yasanın 39.-42. maddelerine göre İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından tutulan zabıtlara istinaden çıkan Encümen Kararı ile kesinleşmiş olan cezaların tahsilatını yapmak,
7-Gelir Emlak Servisince ilgili mevzuatları gereğince kesilen para cezalarını içeren Encümen Kararlarının tahsilat işlemlerinin yapılması,
8-Günlük tahsilatların bankalara yatırılması ve ilgili banka alındılarının günlük tahsilat icmallerine bağlanarak saklanmasını sağlayarak muhasebe birimine intikalini sağlamak.
9- Makbuz zimmet defterlerini tutmak, kullanılmış veya kullanılmamış olan tahsilat makbuzlarını muhafaza etmek, gerektiğinde ibraz etmek, ilgili kayıt ve irsaliyeleri düzenlemek,
10- Otobüs biletlerini zimmetle vermek, tahsilatını izlemek ve bilet koçanlarını alarak miktarı bankaya yatırmak.
Gelir Emlak Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları
1- 3194 sayılı, İmar Kanununa aykırı olarak yapılmış olan inşaatlara yasanın 40-41-42. maddelerine göre İmar veŞehircilik Müdürlüğü tarafından tutulan zabıtlara istinaden çıkan Encümen Kararı ile kesinleşmiş olan cezaların tahakkuk ve tahsilatını uygulayıp, süresi geçmiş olan ödemelere haciz varakası düzenleyip Tapu Müdürlüğü'ne haciz şerhinin konulması ve kaldırılması konusundaki işlemleri yapmak,
2- Tahsili yapılamayan alacakların faizleriyle birlikte 6183 sayılı Amme Alacakları Kanunu gereğince işlemlerini yapmak.
3-Emlak, ÇTV, İlan Reklam Vergilerinden ödeme süresi geçenlere ödeme emri tanzim ederek, tebliğ yapmak,
5- Tahakkuku ilgili servisince yapılmış evrakları mükellefe tebliğ etmek,
Su Tahakkuk Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları
1- Su sayaçlarının her ay düzenli olarak okutulması, abone işlemleri (açma,kapatma,geçici kapatma) vb. işlemler ile tahakkuk eden su borçlarının zamanında ödenmesini sağlar ve gerekli önlemleri alır. Su ile ilgili su gelirleri tarifesini hazırlar, meclise sunulup işleme konulmasını sağlar.
2- Su ile ilgili şikayet ve dileklerin çözümünü sağlar. Kaçak su kullanımıyla ilgili önlemler alır. Tahakkukları ve tahsilatları muhasebe birimine bildirir. Abone kayıt işlem dosyalarını arşivler saklar. Su arızalarıyla ilgili müdürlüklerle koordinasyon sağlar.
3- Su tahakkuklarını ilgili ödeme merkezlerine, bankalara bildirir, tahsil olunanları düşer, tahsilatları muhasebe birimine bildirir.
4- Şeflikler Müdürlüğe karşı sorumludurlar, Şeflik içindeki birimlerde şeflerine karşı sorumludurlar.
Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev Yetki ve Sorumluluk Çalışma Yönetmeliğine Ek
-İcra Takip Şefliğinin Görev Yetki ve Sorumlulukları
(1) Birimimiz 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Kanununa tabi olan; emlak vergisi, çevre temizlik vergisi, ilan ve reklam vergisi, eğlence vergisi işgaline harcı ve para cezalarının vadesinde ödenilmeyen alacakların tahsili için, faaliyetlerini sürdürerek, ödemenin yapılması durumunda, haciz işlemlerinin başlatılmasını yapmak,
(2) 7201 Sayılı Tebligat Kanununa göre işlem yaparak, yapılacak tebliğlerin; 6183 Sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Kanununda belirtilen yedi (7) günlük süre sonrasında mal beyanında bulunmayan/ödenilmeyen borçların kanunun 60 maddesi gereğince hapsen tazyik işlemlerini yapmak,
(3) Hapsen tazyik talebinde bunan dosyaları kayıt defterine ve icra takip çizelgesine işlemek,
(4) Hapsen tazyik kararından sonra ödeme yapanlara, düşüm yazısı düzenlemek,
(5) İcra memurunca yapılan işlemlerin doğruluğunu kontrol etmek, alacaklarla ilgili müdürlükler arasında ve hukuk servisiyle koordinasyonu sağlamak.
İcra şefi, görevlerini 6183 Sayılı A.A.T.U.H. Kanun ve diğer mer’i mevzuata göre yerine getirir ve buna ait yetkilerini kullanır. İcra şefi, mer’i mevzuattaki sorumluluklarının yanında görevleriyle ilgili konularda Başkan ve Başkan Yardımcısına, müdür ve müdür yardımcısına karşı sorumludur.
-İcra memurunun görev ve yetkileri şunlardır (İcra Şefliğine Verilmek Üzere);
j)Müdür, müdür yardımcısı ve şef tarafından verilen görevleri yapmak,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yürürlük
MADDE 9. Bu Yönetmelik hükümleri; Çiftlikköy Belediye Meclisinin kararından sonra yayımı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 10. Bu Yönetmelik hükümlerini Çiftlikköy Belediye Başkanı yürütür.
KARAR NO: 44
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin sekizinci maddesi olan Yazı İşleri Müdürlüğü’nün 29.02.2016 tarih ve 74 sayılı teklifi gereği; 05.10.2015 tarih ve 128 nolu meclis kararı ile iptal edilmiş olan Plan ve Proje Müdürlüğü’ne ait yönetmelikte belirtilmiş olan görev yetki ve sorumlulukların İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliğine eklenmesi ve yazı ekinde sunulan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü yönetmeliğinin yeni halinin meclisçe kabulü talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : 05.10.2015 tarih ve 128 nolu meclis kararı ile Plan ve Proje Müdürlüğü iptal edilmiş olup bu müdürlüğe ait yönetmelikle belirlenmiş olan görevlerin İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliğine eklenmesi ve yazımız ekinde sunulmuş olan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü yönetmeliğinin yeni halinin meclisçe kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
ÇİFTLİKKÖY BELEDİYESİ
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç ve Kapsam
MADDE 1. Bu Yönetmeliğin amacı; Çiftlikköy Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2. Bu Yönetmelik, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesi ile diğer mer’i mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3. Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan :Çiftlikköy Belediye Başkanı’nı,
Belediye :Çiftlikköy Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür :İmar ve Şehircilik Müdürü’nü,
Müdürlük :İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nü,
Personel :Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 4. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluş
MADDE 5. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, 22.04.2006 tarihli 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun ‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar hakkında 2006/9809 sayılı Kararı’ gereğince, Çiftlikköy Belediye Meclisinin 04/10/2006 tarih ve 23/2 numaralı kararıyla kurulmuştur.
Personel
MADDE 6. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nde bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 7. Çiftlikköy Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
Belediye sınırları içerisinde imar ve şehircilik çalışmalarının aksamadan yürütülmesini takip etmekten, istikamet rölevesi, kot-kesit tanzimi, mimari, statik, ısı yalıtım, elektrik ve makina projelerinin tasdik çalışmalarının yürütülmesini takip etmekten, imar plan uygulamalarının ve tasdik edilen projelere göre inşaat ruhsatlarının düzenlenmesinden, takip edilmesinden, eski eserlerle ilgili uygulamaların takibinden;
İlgili mevzuata uygun olarak, İmar uygulamalarını Ruhsatlı yapı uygulaması, iskan işlemleri (vizeler, yıkım vb.) yapı denetim ve kontrol hizmetlerini, yıkım işlemlerini takip ederek denetlemekten, bu konularla ilgili tüm yazı ve belgeleri onaylamaktan, ruhsata aykırı yapılan yapılar ve ruhsatsız yapılar hakkında yapılacak yasal işlemleri takip ederek denetlemekten ve yasal işlemlere ait belgeleri tasdik etmekten, yıkım ihale işlemlerinin takibinden, tüm kamu kurum ve kuruluşlarıyla ve diğer müdürlükler ile yapılan yazışmaların onaylanmasından sorumludur.
Belediye Başkanının gözetimi ve denetimi altında ilgili mer’i mevzuatta belirtilen görevlerin ifa ve icra edilmesi bağlamında:
ff) 03/05/1985 tarih ve 3194 sayılı İmar Kanunu, 17/04/1990 tarih ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu, 21/07/1983 tarih ve 2863 sayılı Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve 21/02/1984 tarih ve 2981sayılı, 22/05/1986 tarih ve 3290 sayılı, 18/05/1987 tarih ve 3366 sayılı İmar Affı Kanunları ve yönetmeliklerinde kendisine verilen görevleri yürütmek,
gg) İmar durumu hazırlamak,
hh) Plan çalışmalarının yapılabilmesi için; ön araştırma (analitik etüt) çalışmaları, (mülkiyet, arazi kullanışı, anket, ilgili birimlerden görev alma gibi) yapıldıktan sonra karar aşamasına getirmek ve planların hazırlanmasını sağlamak,
ıı) Plan yapım sürecinde; halihazır haritaları temin etmek, kamu, kurum ve kuruluşlarından görüş almak, arazi tespiti için mevcut durum, topografya, jeomorfolojik, jeolojik ve benzeri etütleri ve görüşleri temin etmek,
ii) Mer’i 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarıyla ilgili plan tadilatı ve değişikliklerine ilişkin teklifleri değerlendirmek ve ilgili kurumlardan alınan görüşler doğrultusunda ilgili mevzuatlar çerçevesinde inceleyerek meclise sunmak, imar komisyonu çalışmalarında komisyona bilgi vermek,
jj) İmar Planlarının Çiftlikköy Belediyesi tarafından onaylanması ile ilgili süreç içinde talep edilen evrakları temin etmek, planlar hakkında bilgi vermek ve sunumlar yapmak,
kk) Meclis tarafından kabul edilerek askıya çıkarılan 1/1000 ölçekli imar planlarına askı süresi içerisinde yapılan itirazların değerlendirilmesi için dosyayı meclise göndermek ve sonuçlandırmak.
ll) Planlarla ilgili, kurum içi ve kurum dışı yazışmayı yaparak, uygulamada çıkan uyumsuzlukları gidermek,
mm)Başkanlığın talebi halinde 1/1000 ölçekli uygulama imar planları hakkında her türlü teknik raporu hazırlamak,
nn)Belediyemizin uygulama müdürlükleri olan, Fen İşleri, ihtiyaç duyulması halinde tüm müdürlüklere uygulamalar esnasında tereddüte düşülmesi halinde görüş bildirmek,
oo)Plan yapım süreci içinde veya mer’i planların uygulanması sırasında planlarda belirtilmiş fonksiyon alanları ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak ve talep edilmesi halinde Belediye adına bu alanlarla ilgili bilgiler vermek,
öö) Belediyenin hüküm ve tasarrufunda bulunan bütün taşınmazların envanterini tutmak ve devamlı şekilde güncelleştirmek,
pp) Kamu yararı olduğunda 2942 sayılı yasanın kapsamında kamulaştırma yapmak,
rr) Müdürlüğe ait tüm kayıt, kabul ve çıkış işlemlerini yapmak, dosyaları arşivlemek,
ss) Onaylı planlar hakkında açılan davalar için istenildiğinde teknik rapor hazırlamak,
şş) Onaylı 1/1000 ölçekli imar planları hakkında tereddüde düşülen konularda uzmanlık sahası çerçevesinde görüş vermek,
tt) İlgili mevzuatlar çerçevesinde; parselasyon, ifraz, tevhit, yola terk ve her türlü imar uygulamaları yapmak, yapılanları kontrol etmek uygun bulunanları belediye encümenine sunmak,
Personelin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
zz) Personelin moral motivasyonunu arttırmaya dönük tedbirler alarak, prodüktivite artışını sağlar,
aaa)Personelin performans değerlendirmelerini yapar.
bbb) Müdürlüğün çalışma sistemini kurarak iş akışını sağlar; personelin çalışmalarını organize eder,
ccc) Personelin mesai ve çalışmasını denetler, çalışmaların verimli olması hususunda gerekli tedbirler alır,
ddd) Müdürlüğün verimli çalışması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü teknolojik gelişmeyi takip eder ve uygular,
eee) Harcama yetkilisi olup, bütçe ödeneklerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasını sağlar,
fff) Belediye'nin amaçlan, prensip ve politikaları doğrultusunda, Müdürlüğün kalite politikası, hedefleri ve stratejilerini belirleme çalışmalarını sonuçlandırır,
ggg) Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu iş ve işlemlerin, mer’i ihale mevzuatı çerçevesinde yapılmasını sağlar,
ııı) Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için üstlerin onayına sunar,
iii) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararların uygulanmasını sağlar,
jjj) Müdürlüğe gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini sağlar,
kkk) Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki oluşturmak amacıyla mer’i mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere usulüne uygun yaptırılmasını sağlar,
lll) Çalışanlarının tabi oldukları mevzuata uygun tezkiye, izin ve hastalık gibi işlemlerini yürütür, devam durumunu takip eder ve denetler, ilgili diğer birimlerle koordinasyonu sağlar,
mmm) Stratejik planın hazırlık çalışmalarında verilen görevleri etkin biçimde sonuçlandırır,
nnn) Stratejik planlamaya uygun bütçe hazırlamak ve en ekonomik şekilde kullanmayı sağlar,
ooo) Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlar,
ööö) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlar.
Diğer personelin görev, yetki ve sorumlulukları
Müdürlüğün görev alanına giren görevler; Müdürlüğe norm kadro ve Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelikleri, yeterlikleri, verimlilikleri, performans başarı seviyeleri vb. kriterize edilebilir yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir:
a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz verir,
b) Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum davranış sergiler,
c) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,
ç) Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,
d) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlar,
e) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapar, yürütür,
f) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
g) Başkanlığın mevcut organizasyon şeması gereği bulunduğu pozisyon için öngörülen vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
ğ) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirir,
h) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
ı) Gerektiği durumlarda ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar,
i) İşleri en az maliyetle icra eder,
j) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır,
k) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet eder,
l) Müdürlüğün verimliliğini arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,
m) Yönetimce alınan kararların uygulayıcılara doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını ve uygulamasını sağlar,
n) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
o) Eş düzeydeki pozisyonlarla amirinin bilgisi dâhiline koordinasyonu kurar,
ö) Çalışmalarında örnek tutum davranış sergiler,
p) Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
r) Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak ifa eder,
s) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
ş) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza eder,
t) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,
u) Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın gerçekleşmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir,
ü) Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir,
v) Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mer’i mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir,
y) Görevlerin ifa ve icrasında, ilgili mer’i mevzuat hükümlerine uygun davranır,
z) Mimari, statik, avan, makine ve tesisat projelerini tasdik ederek Yapı İzin Belgesi (Ruhsat) düzenler,
aa) Yeni yapılacak veya evvelce yapılmış yapıların ruhsat ve eklerine uygunluğunu denetler,
bb) Su basman seviyesine gelen yapılara Temel Üstü Vizesi verir,
cc) Yapı Denetim Kuruluşlarına hak ediş bedellerinin ödenmesini sağlar,
dd) Yapılarda TSEK Belgeli malzemelerin kullanımını sağlar ve denetler,
ee) Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapılanmaları tespit ederek haklarında yasal işlemler yapar,
ff) Ruhsat ve eklerinin yapı mahallinde bulundurulmasını sağlar ve denetler,
gg) Yapı mahallinin ve çevresinin can ve mal emniyeti bakımından güvenliğini sağlar,
hh) Yazılı ve sözlü şikâyetler ile Beyaz Masa formlarını değerlendirerek neticelendirir,
ıı) Devam eden yapılara kat irtifakı tesis eder,
ii) Tamamlanan yapılara Yapı Kullanma İzni (İskân) Belgesi düzenler,
jj) İskân Belgesi düzenlenirken ilgili İdarelerden İlişik Kesme Belgesinin teminini takip eder,
kk) Beton Kontrol Belgelerini istemek ve inceler,
ll) İşbitirme Belgelerini düzenler,
mm) Yapılar için düzenlenmiş Seviye Tespit Tutanaklarını onaylar,
nn) Tadilat Projelerini onaylamak ve ruhsatlarını düzenler,
oo) Fotoğraf tasdiklerinin yapılmasını gerçekleştirir,
öö) Yeni yapı yapılacak parselde; mevcut yapı var ise Yıkım Ruhsatı düzenler,
pp) İlçe sınırları içerisinde imar mevzuatları ile ilgili Bakanlık, Valilik ve İBB emir ve talimatlarının yerine getirilmesini sağlar,
rr) Belediye gelirlerine esas olan imar hizmetleri ile ilgili her türlü resim ücret ve harçların takibini yapar,
ss) Yapı Kullanma İzni alınmadan kullanılan binalara 3194 sayılı Kanunun 31.Maddesinin takibini yapar,
şş) Ruhsata tabi olmayan basit tadilat ve tamirat işlemlerini yaptırır ve takip eder,
tt) Güçlendirme ile ilgili proje müellifi ve Yapı Denetim Kuruluşlarının teklif projelerini onaylayarak ruhsatlandırır,
uu) Tamamı umumi hizmetlere ayrılan yerlerde kalan arsalara yönetmelik hükümlerine göre Encümen Kararı alarak Muvakkat Yapı İzni verir,
vv) Yıkılacak derecede tehlike arz eden yapılara 3194 sayılı İmar Kanunun 39.Maddesindeki hükümlerin uygulanmasını sağlar,
yy) İmar Kanununun ilgili maddeleri gereği kamunun selameti için alınması gereken tedbirleri aldırır,
zz) Bahçe duvarı ve bahçe düzenlemesi iznini verir,
aaa) Müdürlüğe gelen ve giden tüm işlemlerin giriş ve çıkış kayıtlarını düzenler,
bbb) İşlem görecek dosya ve evrakların ilgili Birimlik Raportörlerine zimmetle teslimini yapar,
ccc) İşlemi sonuçlananların kapanışı yapıp; zimmetten düşürülmesini yapar,
ççç) Birimlerden Belediye Meclisine gidecek tekliflerin gönderilmesini sağlar,
ddd) Belediye Encümenine gidecek Müdürlük Teklif Belgelerinin ilgili birime intikalini sağlar,
eee Evrakın Müdürlüğe girişinden sonuçlandırılmasına kadar izlediği seyri takip eder,
fff) Müdürlük birimleri arasındaki evrak akışını düzenli bir şekilde takip eder,
ggg) İlgili Birimlere imar işlem dosyalarını dizi pusulası düzenleyerek gönderir,
hhh) Kanun-Yönetmelik ve Genelgeler gereği yapılan iş ve işlemlerden ilgili İdarelere bilgi ve belge gönderir,
ııı) Müdürlük personeli ile ilgili bordroları yapar,
iii) Müdürlüğün haftalık faaliyetlerini rapor haline getirerek Birim Amirlerine sunar,
jjj) Müdürlük ayniyat ve demirbaş kayıtlarını tutmak, sarf malzemelerin teminini sağlar.
kkk) Personelin izin ve tedavi sevk belgelerini düzenler,
lll) Yapı İzin Belgesi ve Yapı Kullanma İzin Belgelerini bilgisayar ortamında düzenler,
mmm) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevleri icra eder.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yürürlük
MADDE 9. Bu Yönetmelik hükümleri; Çiftlikköy Belediye Meclisinin kararından sonra yayımı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 10. Bu Yönetmelik hükümlerini Çiftlikköy Belediye Başkanı yürütür.
KARAR NO: 45
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin dokuzuncu maddesi olan Raporunun birinci maddesinde yer alan; Çiftlikköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 01.12.2015 tarih ve 2632 sayılı yazısının görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Çiftlikköy İlçesi, Gacık Köyü, Göllü Mevkii, G22C12B-4-a pafta, 196 ada, 2 parselde kayıtlı olan arazinin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli uygulama ilave imar planları konusunun Meclis İmar Komisyonu Raporu doğrultusunda ileriki tarihlerde yapılacak olan meclis toplantılarından birinde görüşülmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 46
TEKLİFİN ÖZÜ: Meclis İmar komisyon raporunun ikinci maddesinde yer alan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 04.12.2015 tarih ve 2697 sayılı yazısının görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Çiftlik mahallesi, Gacık Göllü Mevkii, 130 ada 2 parselde bulunan 6652 m2 taşınmazla ilgili olan talebin Meclis İmar Komisyonu Raporu doğrultusunda, revizyon imar planlarının görüşülmesi sırasında görüşülmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 47
TEKLİFİN ÖZÜ: Meclis İmar komisyon raporunun üçüncü maddesinde yer alan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 22.01.2016 tarih ve 271 sayılı yazısının görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi, 20/1 pafta 1881 parsel ve 1886 parseller mevcut imar planında her iki parsel yeşil alan olarak planlanmıştır. 1881 nolu parselin kamulaştırma işlemi sonucu; Çiftlikköy Belediyesine tapu devri yapılmıştır. Ancak, 1886 nolu parsel ile ilgili herhangi bir mahkeme kararı olup olmadığı konusunda bilgi ve belgeler tamamlanmadığı için Meclis İmar Komisyonu Raporu doğrultusunda imar komisyonunca bilgi ve belgelerin tamamlanmasına müteakip bir sonraki mecliste görüşülmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 48
TEKLİFİN ÖZÜ: Meclis İmar komisyon raporunun dördüncü maddesinde yer alan 18.12.2015 tarih ve 10977 sayılı dilekçeye istinaden, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 22.01.2016 tarih ve 272 sayılı yazısının görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, 3 pafta 4120 parselde bulunan Güzelkent sitesinde deprem öncesi 6 adet blok bulunmakta idi. Ancak depremde A blok yıkılmıştır. Yıkılan bloğun malikleri inşaat yapmak istemişler fakat diğer kat malikleri tarafından izin verilmemiştir. Be nedenle, Meclis İmar Komisyonu Raporu doğrultusunda, 3194 Sayılı İmar Kanununun 18. Madde uygulaması talebinin imar komisyonunca değerlendirilmesi amacı ile site yöneticileri ile kat malikleri arasında gerekli görüşmeler yapılamadığından söz konusu talebin, bir sonraki mecliste görüşülmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 49
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin onuncu maddesi olan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 01.03.2016 tarih ve 647 sayılı teklifi gereği; İmar Plan Tadilatı yapılması (1/1000) talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi, Kelebek Çayırı Mevkii, 1389 ada, 1-2-3-4-5-6-7-8-9 ve 1394 ada, 1-5-6 parsellerinin de 25.08.2005 tarihinde yapılan Çiftlikköy Revizyon çalışmalarının söz konusu bu adaların 2 kat olarak kaldığını dilekçelerinde belirtmişlerdir. Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi Kelebek Çayırı Mevkii, 1389 ada, 1-2-3-4-5-6-7-8-9 ve 1394 ada 1-5-6 parsellerin, mevcut 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarının İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce yapılan incelemeler neticesinde söz konusu parsellerin iki katlı olduğu görülmektedir. 1/1000 ölçekli uygulama planında bu bölgelerin 3 kat olarak plan tadilatı yapılarak değiştirilmesi talep edilmektedir. 3194 Sayılı İmar Kanununun 8/b maddesi ile mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre söz konusu talebin, Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 50
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin onbirinci maddesi olan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 01.03.2016 tarih ve 648 sayılı teklifi gereği; İmar Plan Tadilatı yapılması (1/1000) talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Çiftlik Mahallesi, 2812 ada 1 parselin bulunduğu alan ağaçlandırılacak alan olarak kullanılmaktadır. Söz konusu yerin, imar plan tadilatı yapılarak Hayvan Rehabilitasyon Merkezi olarak değiştirilmesi talep edilmiştir. 3194 Sayılı İmar Kanununun 8/b maddesi ile mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre söz konusu talebin Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 51
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin onikinci maddesi olan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 01.03.2016 tarih ve 646 sayılı teklifi gereği; İmar Plan Tadilatı yapılması (1/1000) talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Çiftlik Mahallesi, 9/2 pafta, 4111 parselde bulunan Pazar alanının plan tadilatı yapılarak Dini Tesis Alanı olarak planlanması talep edilmiştir. 1/1000 ölçekli uygulama planında bu bölge açık pazar alanı olarak planlanmış olup, imar planı tadilatı yapılarak Dini Tesis Alanı olarak değiştirilmesi talebinin, 3194 Sayılı İmar Kanununun 8/b maddesi ile mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 52
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin onüçüncü maddesi olan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 01.03.2016 tarih ve 645 sayılı teklifi gereği; İmar Plan Tadilatı yapılması (1/1000) talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Yalova İli, Çiftlikköy İlçesi, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi, - ada 451 parsel, 752 ada 1 nolu, parseller ve çevresinde bulunan park ve ağaçlandırılacak alanların imar planı tadilatı yapılarak B.H.A.(Belediye Hizmet Alanı) olarak değiştirilmesi talebinin 3194 Sayılı İmar Kanununun 8/b maddesi ile mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 53
TEKLİFİN ÖZÜ: Gündemimizin ondördüncü maddesi olan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 01.03.2016 tarih ve 649 sayılı teklifi gereği; 1/1000 Ölçekli Uygulama imar planlarımızda gerekli olan revizyonların yapılması talebinin görüşülmesi.
VERİLEN KARAR : Çiftlikköy Belediyesinin mevcut 1450 hektar alanında karşılaşılan sıkıntıların ve problemlerin giderilmesi amacı ile 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarımızda gerekli olan revizyonların yapılması için 3194 Sayılı İmar Kanunu ve mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre konunun Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 54
TEKLİFİN ÖZÜ: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 04.03.2016 tarih ve 692 sayılı İmar Plan Tadilatı yapılması (1/1000) teklifinin; Meclis gündemine eklenmesine mevcudun oybirliği ile karar verilmiş olup, konunun görüşülmesine geçildi.
VERİLEN KARAR : Yalova ili, Çiftlikköy İlçesi, Çiftlikköy Mahallesi, Kılıç Mevkii, -ada 1164 parsel nolu taşınmazın 1/1000 uygulama imar planlarında rezerv alanları olarak ayrılmış olduğu bilinmektedir. Parselin bulunduğu bölgede rezerv alanının kaldırılarak yakınındaki uygun emsalde ticari+konut alanına dönüştürülmesi istenmektedir. Bahsi geçen alanda revizyon imar planı yapılması konusunun, 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b maddesi ile mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 55
TEKLİFİN ÖZÜ: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün 07.03.2016 tarih ve 700 sayılı İmar Plan Tadilatı yapılması (1/1000) teklifinin; Meclis gündemine eklenmesine mevcudun oybirliği ile karar verilmiş olup, konunun görüşülmesine geçildi.
VERİLEN KARAR : Yalova Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 03.02.2016 tarih ve 1224269 sayılı yazı ile Mevlüt ÖZDEN’in 02.07.2014 tarihli dilekçesine göre söz konusu kararın yeniden değerlendirilmesi talep edilmiştir. Yalova ili, Çiftlikköy İlçesi, Sahil Mahallesi, 4/3 pafta, 993 ada, 1,2,3 nolu parseller ile 2942 parsellerin 04.01.2016 tarih ve 180 sayılı Çiftlikköy Belediye Meclis Kararı ile onaylanmış olan 1/5000 ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planında konut ve ilköğretim alanının kaldırılarak ticaret alanına dönüştürülmesi; E: 1,80 ve h: 18.00 m olacak şekilde plan tadilatı kabul edilmiştir. Konunun, 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b maddesi ile mekânsal planlama yönetmelik hükümlerine göre Meclis İmar Komisyonuna havale edilmesine, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Ali Murat SİLPAGAR Ali Osman CİVELEK Sedat BAHADIR
Meclis Başkanı Katip Üye Katip Üye
Belediye Başkanı Meclis Üyesi Meclis Üyesi